Учебник «Идея, выдвинутая в стихах Абдуллы Арипова».“Abdulla Oripov she’rlarida ilgari surilgan g’oya” mavzusida dars ishlanma

Дополнительная деятельность после уроков — работа со студентами, которые бесплатно посещают уроки литературы. В классе литературы также есть темы, которые ученики оставляют без места.

Примером могут служить представления об идеях, высказанных в стихах А. Арипова в 9 классе литературы. В 2013-2014 учебном году выяснилось, что учащиеся не могут должным образом усвоить идеи, выдвинутые в стихотворениях Абдуллы Арипова. В процессе изучения стихов поэта выяснилось, что учащимся оставался пробел в анализе основного содержания стихов, выделяя выдвинутую идею. Поэтому учителям родного языка и литературы необходимо работать над собой, организуя больше дополнительных уроков с учениками, чтобы они не создавали пробелов в процессе вовлечения учеников в урок. Государственный образовательный стандарт по литературоведению учит студентов: анализировать взаимосвязь событий и символов в произведении, размышлять над основными художественными особенностями изучаемого литературного произведения, делать из них соответствующие выводы. Суть жизненных событий (красота, уродство, добро, зло), отраженная в художественной литературе, творческий замысел и основная проблема спектакля, понимание художественных особенностей в ее решении и их сопоставление с событиями реальной жизни, основанные на психике лирического героя. на героев реагируют без. Тематика произведений искусства определяется формированием умений различать жанр.

Adabiyot darslarida bo’sh o’zlashtiruvchi o’quvchilar bilan ishlash darsdan so’ng qo’shimcha tarzda shug’ullaniladi. Shuningdek, adabiyot darslarida o’quvchilar bo’shliqqa yo’l qo’yayotgan mavzular ham bor. Namuna sifatida 9-sinf adabiyot darsida A.Oripovning she’rlarida ilgari surilgan g’oyalar haqidagi fikrlarni keltirish mumkin. 2013-2014- o’quv yilida o’quvchilar Abdulla Oripov she’rlarida ilgari surilgan g’oyalarning to’g’ri o’zlashtira olmaganligi aniqlangan. Shoir she’rlarini o’rganish jarayonida o’quvchilar she’rlarning asosiy mazmunini tahlil etishda, ilgari surilgan g’oyani yoritib berishda bo’shliqqa yo’l qo’yilganligi o’rganib chiqildi. Shuning uchun ona tili va adabiyot fani o’qituvchilari o’quvchilarni darsga jalb etish jarayonida bo’shliqqa yo’l qo’ymasligi uchun  o’quvchilar bilan ko’proq qo’shimcha darslar tashkil etib, o’z ustida ishlashi talab etiladi. Adabiyot fanidan Davlat ta’lim standartida o’quvchilarda quyidagi: asardagi voqealar va timsollar munosabatini tahlil qilish, o’rganilgan adabiy asarning asosiy badiiy xususiyatlari bo’yicha mulohaza yuritish, ulardan tegishli xulosalar chiqarish. Badiiy adabiyotda aks etgan hayotiy hodisalar (go’zallik, xunuklik, ezgulik, yovuzlik) mohiyati, bundagi ijodkor niyati va asarda qo’yilgan bosh muammoni, uning yechimidagi badiiy o’ziga xosliklarni anglash va ularni real hayot hodisalari bilan qiyoslash, lirik qahramon ruhiyatiga tayangan holda qahramonlarga munosabat bildirish. Badiiy asarlarning mavzusi, janrini farqlay olish malakalarini shakllantirish belgilab berilgan.